Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ είναι ο πραγματικός στόχος της παράτασης της θητείας των σχολικών Συμβούλων



 
Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ είναι ο πραγματικός στόχος της παράτασης της θητείας των σχολικών Συμβούλων

Με αποφάσεις του τότε  υπουργού Παιδείας δόθηκε -μέχρι σήμερα- δύο φορές παράταση στη θητεία των υπηρετούντων σχολικών συμβούλων. Η θητεία τους κανονικά έληγε τις 31 Δεκεμβρίου 2015, όμως, δόθηκε αρχικά παράταση μέχρι τις 31 Αυγούστου 2016 και στη συνέχεια με άλλη τροπολογία του υπουργού Παιδείας νέα παράταση  έως 28-2-2017.
       Αρκετοί θεώρησαν ότι η παράταση της θητείας των σχολικών συμβούλων έγινε ώστε να δοθεί χρόνος για να γίνει διάλογος, σύμφωνα και με τις δηλώσεις του τότε υπουργού Παιδείας, έτσι ώστε να θεσμοθετηθεί ένας νέος τρόπος  για την επιλογή τους. Κανείς δεν αντιλήφθηκε να έχει γίνει τέτοιος διάλογος αν και βρισκόμαστε 3 μήνες πριν από τη λήξη της β΄ παράτασης της θητείας τους.
       Ο πραγματικός λόγος της παράτασης της θητείας των υπηρετούντων Σχολικών Συμβούλων έχει να κάνει με τους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης   για τη συνέχιση της αξιολόγησης άμεσα και από εκεί που σταμάτησε! Μια προοπτική που πάντα ήταν στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, όπως δείχνουν τα γεγονότα σύμφωνα και με τα τελευταία δημοσιεύματα. Γι αυτό άλλωστε η κυβέρνηση ποτέ δεν κατάργησε το νόμο Αρβανιτόπουλου για την αξιολόγηση!
       Η παράταση της θητείας των συμβούλων έχει άμεση σχέση με την αξιολόγηση, γιατί : 
  • Οι υπηρετούντες σχολικοί σύμβουλοι επιμορφώθηκαν πάνω σε θέματα αξιολόγησης δαπανώντας εκατομμύρια ευρώ της Ε.Ε.. Ο Σύλλογος μας είχε βγάλει σχετική ανακοίνωση, στις 12-3-2014, με τίτλο «Η άλλη πλευρά της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης. Χορός εκατομμυρίων ευρώ γύρω από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών». Τυχόν αλλαγή τους, με τη λήξη της θητεία τους, θα σήμαινε ότι θα έπρεπε να ξαναγίνει η ίδια διαδικασία για τους νέους σχολικούς συμβούλους κάτι που δεν θα υπήρχε περίπτωση να το αποδεχθούν «οι θεσμοί», να δαπανήσουν, δηλαδή, και πάλι εκατομμύρια ευρώ για δεύτερη φορά για το ίδιο πρόγραμμα.
  • Το σενάριο αυτό εξυπηρετεί πολιτικά την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ γιατί δεν θα χρειαστεί να ξαναπεράσει όλα τα στάδια της αξιολόγησης (σεμινάρια Δ/ντών σχολικών μονάδων, επιμόρφωση των σχολικών συμβούλων στο υπουργείο κτλ) που τόσες αντιδράσεις και αναστάτωση είχαν προκαλέσει στο χώρο των εκπαιδευτικών
  • Επιπλέον, οι υπηρετούντες σχολικοί σύμβουλοι έχουν ήδη αξιολογηθεί από τους Περιφερειακούς Δ/ντές στα πλαίσια της Αξιολόγησης
  • Οι περισσότεροι Δ/ντες Σχολείων έχουν αξιολογηθεί από τους σχολικούς συμβούλους. Μάλιστα αρκετοί σχολικοί σύμβουλοι είχαν βιαστεί και είχαν «ανεβάσει»τις σχετικές αξιολογήσεις και στην πλατφόρμα που είχε δημιουργηθεί για τον σκοπό αυτό.
  • Η σχετική πλατφόρμα υπάρχει από τότε αρκεί μόνο να ενεργοποιηθεί και πάλι.
  • Άρα τι μένει πια; Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών!
       Η κυβέρνηση δηλαδή συνεχίζει την ίδια αξιολόγηση από εκεί που είχε σταματήσει, χωρίς μεγάλες αντιδράσεις, αφού το δύσκολο κομμάτι έχει περάσει από την προηγούμενη κυβέρνηση, και χωρίς επιπλέον οικονομικό κόστος. Ακόμη, η συμμετοχή των νυν σχολικών συμβούλων στην αξιολόγηση, λίγες ημέρες πριν τη δική τους επιλογή, θα λειτουργήσει εκβιαστικά για την ένθερμη συμμετοχή τους.
       Η Κυβέρνηση τόσο καιρό ενέπαιζε τους εκπαιδευτικούς αφού όλα δείχνουν ότι από την αρχή ήταν στους σχεδιασμούς της η συνέχιση της αξιολόγησης. Άλλωστε πώς θα μπορούσε να έχει κανείς εμπιστοσύνη σε μια κυβέρνηση που μέχρι τώρα έχει πει τόσα σε θέματα όπως το σκίσιμο των μνημονίων, την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, στην επαναφορά της 13ης σύνταξης, στο «κανένα σπίτι σε χέρια τραπεζίτη» και τόσα άλλα. Δεν νομίζουμε ότι θα έχει κανένα πρόβλημα να πει ένα ακόμη ψέμα και σε αυτό.
       Πώς θα καταφέρει όμως ο κλάδος μας να αντιδράσει σε αυτές τις μεθοδεύσεις όταν «ο  ομφάλιος λώρος» που συνδέει τους συνδικαλιστές μας με την εκάστοτε εξουσία, κομματική ή κυβερνητική, είναι πολύ ισχυρός στοιχείο που έχει αποδειχτεί στο παρελθόν αλλά και σήμερα, ολέθριο για τα συμφέροντα των εργαζομένων;
Τι θα πράξουν για παράδειγμα οι χθεσινοί συνδικαλιστές των «αριστερών» παρατάξεων  που χθες ήταν «ανεβασμένοι στα κάγκελα» ενάντια στην αξιολόγηση και σήμερα είναι στελέχη (βουλευτές, γραμματείς  σε υπουργεία, Περιφερειακοί, Δ/ντές Εκπαίδευσης, σχολικοί σύμβουλοι και Δ/ντές σχολείων); Μάλιστα αρκετοί από αυτούς χρησιμοποίησαν ως προσόν «την αντίστασή τους» στην αξιολόγηση για να καταλάβουν αργότερα θέσεις στελέχους εκπαίδευσης.
Τι θα πράξουν, επίσης, τα χθεσινά στελέχη εκπαίδευσης των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. (γραμματείς  υπουργείων, Περιφερειακοί , Δ/ντές Εκπαίδευσης), που μέχρι χθες υλοποιούσαν στο ακέραιο τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου, Λοβέρδου κτλ και σήμερα είναι και πάλι ενεργοί συνδικαλιστές, φορώντας τον μανδύα του αγωνιστή. Οι γνωστές παρατάξεις (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ) τους ενέταξαν στα ψηφοδέλτιά τους στις τελευταίες εκλογές χωρίς κανέναν ενδοιασμό με έναν και μόνο στόχο: να υφαρπάξουν τις ψήφους των συναδέλφων.
Και η πρόταση του συνδικάτου πού είναι; Δυστυχώς δεν υπάρχει πρόταση! Το  Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών και Μελετών της Δ.Ο.Ε. (ΙΠΕΜ/ΔΟΕ) που θα μπορούσε να αναλάβει αυτό το σημαντικό ρόλο, λειτουργεί μόνο ως χώρος βολέματος ημετέρων,  συνδιαλλαγής και αδράνειας και δεν εκμεταλλεύτηκε τον χρόνο για να έχουμε και εμείς ως εκπαιδευτικοί μια τεκμηριωμένη επιστημονικά κα συνδικαλιστικά πρόταση.
Καλούμε τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση!
Προοδευτικά  Ρεύματα Εκπαιδευτικών
Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας(Γυμνάσιο)

Αρχείο Δημοσιεύσεων