10/8/17

Αλλαγή πλεύσης για τους Σχoλικούς Συμβούλους. Δεν προορίζονται ως αξιολογητές των εκπαιδευτικών. Σε ποια σχολεία προτείνεται να είναι κριτικοί φίλοι





" Φαίνεται  ότι υπάρχει μια διαφοροποίηση σχετικά με τα σχολεία που μπορεί ένας Σχολικός Σύμβουλος να είναι κριτικός φίλος κάτι που έχει μεγάλη σημασία για το ρόλο του. Πριν από τέσσερα χρόνια ,που ήταν ταυτόχρονα και αξιολογητής των εκπαιδευτικών στα σχολεία παιδαγωγικής του ευθύνης (σύμφωνα με το ΠΔ 152/2013), προτεινόταν να είναι  κριτικός φίλος σε σχολεία που δεν ήταν στην παιδαγωγική του ευθύνη.   Σύμφωνα  με τις πρόσφατες προτάσεις, για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας  της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε προτείνεται ως κριτικός φίλος μόνο στα σχολεία παιδαγωγικής του ευθύνης"

Γενικά ο ρόλος του κριτικού φίλου είναι να υποστηρίξει τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας  . Σε κάθε περίπτωση είναι άτομο που διαθέτει αυξημένη γνώση και εμπειρία στα υπό διερεύνηση θέματα, ώστε να είναι σε θέση να λειτουργεί υποστηρικτικά στο εκπαιδευτικό έργο, ασκώντας εποικοδομητική κριτική και διατηρώντας φιλική στάση απέναντι στη σχολική μονάδα. Ο «κριτικός φίλος» οργανώνει, εμψυχώνει, υποστηρίζει, προσφέρει υλικό, μεθόδους και πληροφορίες, θέτει ερωτήματα, μεσολαβεί, αμφισβητεί, παροτρύνει, ανατροφοδοτεί και εμπλουτίζει το έργο της μονάδας που αυτοαξιολογείται.  

Σύμφωνα  με σχετικά αποσπάσματα,  για το ποιος μπορεί να είναι κριτικός φίλος σε μια σχολική μονάδα που αυτοαξιολογείται,  το Παρατηρητήριο της ΑΕΕ,,πρότεινε( την περίοδο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών 2013) ότι:


 Ο κριτικός φίλος μπορεί να είναι, για παράδειγμα πανεπιστημιακός καθηγητής, Σχολικός Σύμβουλος άλλης περιφέρειας, ειδικός επιστήμονας κτλ...Ο «κριτικός φίλος» είναι ένα άτομο που δεν έχει άμεση σχέση με τη σχολική μονάδα.. 
  Δεν συνίσταται ωστόσο ο Σχολικός Σύμβουλος να έχει τον ρόλο «κριτικού φίλου» σε σχολεία της παιδαγωγικής του ευθύνης.



Στην πρόσφατη έκθεσή της όμως η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε( διαβάστε την εδώ),. προτείνει ότι οι Σχολικοί Σύμβουλοι πρέπει να αναλάβουν το ρόλο  του κριτικού φίλου στα σχολεία παιδαγωγικής ευθύνης τους διότι έχουν ικανοποιητική γνώση για τη λειτουργία τους.

Σχετικό απόσπασμα  από την έκθεση:

 Τον ρόλο του «κριτικού φίλου» στο δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να αναλάβει ο Σχολικός Σύμβουλος (Παιδαγωγικής Ευθύνης), ο οποίος εκ της θέσης του, σε πλαίσιο υποστηρικτικής ανατροφοδότησης και υπό την προϋπόθεση αυτού του πλαισίου, μπορεί να λειτουργήσει ως «κριτικός φίλος». Επιπλέον, ο Σχολικός Σύμβουλος έχει ικανοποιητική γνώση του πεδίου των σχολείων παιδαγωγικής ευθύνης του, γνώση που αποτελεί μία ακόμη προϋπόθεση για τον ρόλο του  κριτικού φίλου.

Φαίνεται  λοιπόν ότι υπάρχει μια διαφοροποίηση σχετικά με τα σχολεία που μπορεί ένας Σχολικός Σύμβουλος να είναι κριτικός φίλος. Πριν από τέσσερα χρόνια ,που ήταν ταυτόχρονα και αξιολογητής των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το ΠΔ 152/2013 προτεινόταν να είναι  κριτικός φίλος σε σχολεία που δεν ήταν στην παιδαγωγική του ευθύνη.   Σύμφωνα  με τις πρόσφατες προτάσεις, για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας  της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε προτείνεται ως κριτικός φίλος μόνο στα σχολεία παιδαγωγικής του ευθύνης.

Αυτή η διαφοροποίηση ίσως έχει τη σημασία της για το νέο ρόλο των Σχολικών Συμβούλων απαλλαγμένο πλέον από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα σχολεία παιδαγωγικής τους ευθύνης 

Πρόταση να μη γίνονται μαθήματα μία φορά το μήνα για συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων





1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Καλά το παιδαγωγικό , το επιστημονικό ποιος θα το καλύψει; Ιδιαίτερα στη Δευτεροβάθμια , όπου οι ανάγκες των εκπαιδευτικών είναι μεγαλύτερες, ο κριτικός φίλος δεν επαρκεί.